Wat houdt de job in?
Er zijn steeds meer projecten binnen Belfius en klantdata is een integraal onderdeel van het project.
In dergelijke projecten moet op basis van de datastrategie 2025 een sterke invloed worden gevestigd.
Dit vereist analyse van klantgegevens en de gecentraliseerde coördinatie van de verschillende activiteiten (gegevensbeheer, gegevenswetenschap, bedrijfsactiviteiten …).
Taken omvatten het coördineren, volgen en implementeren van nieuwe strategische klantenservice van Customer Data Analytics voor specifieke bank-, verzekerings- of andere bankgebieden.
De nieuwe klantenservice omvat het opstarten van een nieuw digitaal verkoopproces, de integratie van diensten van derden of andere domeinoverschrijdende projecten.
Concrete activiteiten :
- Dienen als de SPOC van alle gegevens met betrekking tot nieuwe klantenservice in analyse van klantgegevens;
- Opstellen en bevorderen van passend bestuur in termen van thema’s, doelstellingen en functies (klassieke projectstructuur; werkgroepen; …) om optimaal gebruik te maken van de CDA-capaciteiten en om een goede projectvoortgang te verzekeren;
- Volgens de strategie, vooraf ingestelde (commerciële) doelen en LT CDA-visie, reikwijdte en uitdaging van het data-aspect, rekening houdend met interne (beschikbare tools …) en externe factoren (concurrenten, GDPR …);
- Analyse van de impact van elk project op de day2day-activiteiten van het CDA;
- Afstemmen met alle belanghebbenden in het wereldwijde project in termen van reikwijdte, tijd en resultaten;
- Zorgen voor opvolging, bijsturing en voortgang rapporteren en aandacht besteden aan proactief en oplossingsgericht omgaan met problemen en zorgen;
- Binnen CDA communiceren en coördineren over de scope, deliverables en risico’s van elk project;
- Deelnemen aan zakelijke en technische discussies;
- Neem het initiatief om bepaalde taken uit te voeren op basis van uw eigen gegevenscapaciteit / achtergrond en projectvereisten;
- Zorg ervoor dat je aan het einde van elk project overhandigt aan het “operations” -team in CDA.
Profiel
- Rijke ervaring in projectmanagement (klassiek en agile);
- Ervaring of veldgegevens (bijvoorbeeld ervaring met klantgegevens in rapportage, datagestuurde marketing, klantinzichten en voorspellende modellen;
- Geïnteresseerd in datamanagement en uitgedaagd door datamanagementvraagstukken in een gediversifieerde en evoluerende technologische omgeving;
- Kennis van bank- en verzekeringsproducten;
- RCB-kennis (klanten, producten, operaties, applicaties …);
- Communicatieve vaardigheden, die kunnen fungeren als “brug” tussen zakenlieden die functionele taal spreken en de technische gegevens die in technische termen worden gecommuniceerd;
- Zelfstandig, georganiseerd en flexibel kunnen werken in een dynamische omgeving;
- Coöperatieve geest en initiatief;
- Resultaatgericht, klantgericht;
- Tweetalig FR-NL en goede kennis van het Engels;
- Universitair diploma of gelijkwaardige ervaring.
Aanbod
In ruil voor uw talent en inzet bieden wij u:
- Interessant werk in een dynamische omgeving;
- Uitstekende collega’s en diverse taken;
- Aanzienlijke ontwikkelingsmogelijkheden met interne en externe opleidingsmogelijkheden;
- Competitief salaris;
- Aantrekkelijke vakantiearrangementen;
- En de mogelijkheid om thuis flexibel te werken.

|