Het beste uit sociale media halenDe gemiddelde spendeert zes uur per dag op sociale media. Dat is op applicaties zoals YouTube, Tiktok, Snapchat en Instagram; allemaal platforms waarop dagelijks honderden uren aan content geupload worden. Het kan zo best lastig zijn om in die zes uur alleen maar content te vinden die bij jouw interesses aansluit. Wat vele gebruikers van deze applicaties namelijk niet weten is dat veel influencers middelen zoals social media planners gebruiken om door het algoritme bij jou terecht te komen, zelfs als de content zelf niet bij jou aansluit. Hier leg ik daarom een paar geheimen bloot over sociale media en hoe jij ervoor kan zorgen dat je de beste content voor jou krijgt. Laat het algoritme je helpenVeel mensen worden bang wanneer ze de waarschuwingen horen over hoe jouw telefoon jouw gedrag volgt. Het idee dat jouw applicaties jou willen leren kennen en een profiel van jou opstellen is raar, omdat we normaal zoveel waarde hechten aan onze privacy. We vertellen onze telefoon heel veel over onszelf, zonder te weten waar die informatie naartoe gaat en waar die voor wordt gebruikt. Het antwoord is heel simpel: het algoritme wil jou leren kennen zodat ze aan jou content kunnen geven die jij leuk zal vinden. De makers van deze applicaties willen graag dat jij geniet van de content, zodat je hun app blijft gebruiken en zij geld blijven verdienen. Hier haal jij ook voordeel uit gelukkig. Hoe meer jij scrollt en liket, hoe beter de content bij jou aan zal sluiten en dus ook hoe meer je zal genieten van sociale media. Laat je dus niet ontmoedigen als een app niet meteen jouw ding is, en like de dingen die je leuk vindt, dan is de app voordat je het weet voor jou gemaakt! Sluit je aan bij een creatorAls urenlang scrollen voor jou niet als een pretje klinkt -maar jij toch leuke content wilt- is het een goed idee om makers te vinden die consistent content leveren en een bepaalde kwaliteit garanderen. Vind een paar van die deze makers en je hebt elke dag weer een video om naar uit te kijken. Is dat voor jou niet genoeg? Vaak gebruiken deze influencers social media planners die hen de mogelijkheid bieden via meerdere platforms met jou in contact te staan. Op die manier zie je van jouw favoriete YouTube vlogger op Instagram dagelijks leven updates en heb je ook de mogelijkheid het gesprek met hen aan te gaan. Het kan nog verder gaan als jij heel loyaal bent aan een creator. Overweeg eens om naar een meet-and-greet te gaan; een soort evenement waarbij de maker aanwezig is om met fans -jij dus!- foto’s te maken en een kort gesprekje te hebben. Hier kan je ook merchandise van hen kopen, zodat je zelfs wanneer je hen niet in het echt ziet altijd hun gezicht op je shirt kan hebben. Hechter kan je toch niet zijn met een maker |
https://fellowtool.nl |
